2011-06-05

Social Future 2011 – undervisning och metaperspektiv


"Framtidens arbetsplats", med tankar kring transparens, institutioner/diktaturer och kunskap vs. nätverk. Kan vi streama ett sådant event?
Det var frågan jag fick för ett tag sedan. Eftersom jag känner Per Falk sedan tidigare, vet jag att han inte väjer för nya idéer i undervisningen på Nacka Gymnasium.
Här kan ni se resultatet, ett event, om Social Future 2011, men detta var snarare ett metaperspektiv. Eleverna anordnade nämligen detta själva, hela konferenspaketet, med webbsändning, webbdesign, marknadsföring, moderatorer och backchannel.
Själv var jag alltså något av en statist i denna spännande undervisningsform, full av engagerade elever. Inte minst själva webbsändningen blev väldigt bra, med hjälp av Petter Karlsson och Björn Falkevik. Och jag fick också träffa Heidi Harman, som bidrog med erfarenheter från startups och GeekGirlMeetup, och gav många bra råd på ett sätt som jag tror verkligen inspirerade eleverna.
Fantastiskt bra initiativ Per :)
eller titta på oss här:



http://bambuser.com/v/1631146



Mina bilder finns här, under creative commons-licens:

Inga kommentarer: